2014. február 9., vasárnap

Medvehagymás-túrós pogácsa


Medvehagymás-túrós pogácsa

Hozzávalók:
Tészta:
  • 60 dkg liszt
  • 1 élesztő
  • 1 tk cukor
  • 1 ek só
  • 20 dkg ráma
  • 1 dl tej
  • 1 dl tejföl
  • 25 dkg túró
  • 1 tojás
Hajtogatáshoz:
  • 1 csokor medvehagyma
  • 10 dkg vaj
  • 1 tk só
Tetejére:
  • 1 tojás
  • 12 dkg reszelt sajt
Elkészítés:

  1. A medvehagymát megmostam, lecsepegtettem és csíkokra vágtam. Kikevertem a vajat a sóval, majd a medvehagymát is belekevertem.
  2. A tésztához a lisztet összekevertem a sóval és belemorzsoltam a túrót, majd a margarint. 
  3. Az élesztőt a cukros tejben felfuttattam, majd a tejföllel és a tojással együtt a lisztes keverékhez adtam. Jól kidolgoztam a tésztát. Hagytam a duplájára kelni, majd vékonyra kinyújtottam. 
  4. Megkentem a medvehagymás vajjal, majd összehajtogattam. Hagytam pihenni. A hajtogatást még kétszer megismételtem. 
  5. Kinyújtottam, kiszaggattam és a tepsibe sorakoztattam őket. Megkentem a tetejüket felvert tojással és tettem rájuk reszelt sajtot. 
  6. Előmelegített sütőben kb 180 fokon szép pirosra sütöttem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése