Oldalak

2014. február 9., vasárnap

Kukorica főzelék párolt vajas tarjával



Kukorica főzelék párolt vajas tarjával

Hozzávalók:
Főzelékhez:
  • 1 nagy konzerv kukorica
  • fél csomag tömlős sajt
  • 2,5 dkg vaj
  • 1,5 ek liszt
  • 3 dl tej
  • 3 dl víz
  • 2 dl tejszín
  • bors
  • szerecsendió
  • 1 ek kukorica keményítő
Feltét:
  • 4 szelet tarja
  • egész bors
  • babérlevél
  • 2 dkg vaj
  • 2 ek olaj
  • 3 dl víz
Elkészítés:

  1. A vajat egy lábosban fel olvasztottam, majd a liszttel rántást készítettem. 
  2. A kukoricát hozzáadtam és felöntöttem a víz-tej keverékkel. Ízesítettem, majd összeforraltam. 
  3. Hozzáadtam a sajtot, a tejszínt kikevertem a kukorica keményítővel és a hőkiegyenlítés után a főzelékhez öntöttem. Pár perc után le is kapcsoltam.
  4. A húst besóztam és állni hagytam.
  5. A serpenyőbe tettem a húst az olajjal, fűszerekkel együtt. Hozzáöntöttem a vizet és lefedtem.
  6. Közepes hőmérsékleten lassan puhára pároltam. 
  7. Mikor az összes folyadékot elforrta hozzáadtam a vajat. 
  8. Kicsit még hagytam sülni, lekapcsoltam. Együtt tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése