Oldalak

2014. február 19., szerda

Diókrémes torta 2


Diókrémes torta 2

Hozzávalók:
  • 6 tojás
  • 6 ek cukor
  • 2 ek kakaópor
  • 4 ek liszt
Krém:
  • 18 dkg vaj
  • 12 dkg cukor
  • 15 dkg darált dió
  • 5 dkg mazsola
  • 3,5 dl tej
  • 4 púpos ek liszt
  • 1 tk vaníliakivonat
  • 4-5 ek házi meggylekvár
Tetejére:
  • 2,5 dl tejszín
  • 1 csapott ek cukor
  • kakaópor
Elkészítés:
  1. A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A torta forma vagy tepsi aljába szabott sütőpapírt teszek.
  2. A piskótához a tojásokat szétválasztottam és a fehérjét kemény habbá vertem gépi habverővel.
  3. Beleszórtam apránként a cukrot és tovább habosítottam. Kellőképpen legyen kemény,de szép sima legyen a hab, a cukorszemcsék oldódjanak fel benne. 
  4. Végül a tojások sárgáját is belekevertem egyesével. 
  5. A lisztet és a kakaóport óvatosan kevertem bele .Egyenletesen keveredjen el a liszt és a kakaó. Buborékos, habos legyen a tészta állaga a bele dolgozott levegőtől.
  6. Beleöntöttem a formába a tésztát, elsimítottam.
  7. Mérsékelt hőfokon sütöttem készre kb 30 perc alatt a piskótát.
  8. Rácsra borítottam, lehúztam a sütőpapírt és hagytam kihűlni.
  9. A krémhez a lisztet a tejjel simára kevertem, hozzáadtam a vaníliát és sűrűre főztem. Hagytam kihűlni. 
  10. A mazsolát meleg vízben puhulni hagytam. 
  11. A vajat a cukorral kikevertem. A kihűlt krémet hozzákevertem. Hozzáadtam a darált diót és a mazsolát is.
  12. A piskótát két lapba vágtam el. 
  13. Megkentem a lapot meggylekvárral, majd a krém felével.
  14. Aztán a tetejét és körben is. 
  15. A tejszínhabot felvertem majd bevontam vele a tortát és kakaóporral díszítettem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése