2014. február 22., szombat

Almás pite


Almás pite

Hozzávalók
Tészta
  • 75 dkg liszt
  • 23 dkg zsír
  • 20 dkg cukor
  • 2 sütőpor
  • 4-5 ek tejföl
  • 5 tojás sárgája

Töltelék:


  • 5 nagy savanyú alma (kb 1,5 kg)
  • 2 ek méz
  • 3 ek cukor
  • 1 tk őrölt fahéj
  • 1 mk őrölt gyömbér
  • 3 ek meggy lekvár
Elkészítés:
  1. Az almákat lereszeltem és hozzáadtam a cukrot és a fűszereket. Puhára pároltam és hagytam hűlni.
  2. A tészta hozzávalóit összegyúrtam és ketté osztottam. 
  3. Kinyújtottam az első gombócot és a kicsit kizsírozott tepsibe igazítottam. 
  4. Megszurkáltam villával. Rákentem a lekvárt, majd eloszlattam rajta a tölteléket. Kinyújtottam a másik lapot és a töltelékre fektettem, eligazgattam. 
  5. Megszurkáltam. 
  6. 170 fokos előmelegített sütőben szép pirosra sütöttem. 
  7. Miután kivettem hagytam kicsit hűlni, aztán felkockáztam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése