2014. január 26., vasárnap

Szerb csirkecomb édes paradicsomos gomba mártással és rizzsel


Szerb csirkecomb édes paradicsomos gomba mártással és rizzsel

Hozzávalók:

  • 6-8 db csirkecomb
  • 10 szem egész bors
  • 1 ek zsír
  • 3-4 babérlevél
  • 2 dl víz

Mártás:

  • 1 kis fej hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 25 dkg gomba
  • 5 dl paradicsomlé
  • 1-5 dl víz
  • bors
  • cukor
  • kevéske zsiradék
  • 3-4 szem fekete olaj bogyó
  • 2-3 paradicsom

Köret:

  • 2,5 dl rizs
  • 1 tk só
  • kis csokor petrezselyem
  • 3,75 dl víz
  • 1-2 ek olaj
    Elkészítés:
    1. A húst besóztam és állni hagytam.
    2. Serpenyőbe tettem a combokat 1 ek zsírral és a vízzel. Mellé tettem az egész borsot és a babérleveleket.
    3. Fedő alatt puhára pároltam.
    4. Mikor a hús puha, levettem a fedőt és megpirítottam őket kicsit.
    5. A mártáshoz a hagymát és a fokhagymát kevés zsiradékon megpároltam, majd hozzáadtam az összevágott gombát.
    6. Együtt pároltam kicsit tovább, majd felöntöttem paradicsomlével.(Ha szükséges teszek hozzá még egy kis vizet.)
    7. Beletettem az apróra vágott paradicsomot és az olajbogyókat is.
    8. Fűszereztem. Mindenből keveset, hogy a paradicsom természetes édessége domináljon.
    9. Kb. 15 percig rotyogtattam.
    10. A rizst kevés olajon, sózva és az apróra vágott petrezselyemmel megszórva megpirítottam.
    11. Felöntöttem forró vízzel és rátettem a fedőt. Megvártam míg felforr, majd takarékra tettem és félrebillentettem a tetejét.
    12. Amint az összes víz elpárolgott lekapcsoltam és fedő alatt még hagytam 5 percet pihenni.



    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése