2014. január 21., kedd

Rácsos linzer


Rácsos linzer

Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 15 dkg zsír
  • 18 dkg porcukor
  • 10 dkg darált dió(kihagytam)
  • 1 tojás
  • 1 ek tejföl
  • 1/2 csomag sütőpor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 csipet só
  • 1 mk őrölt fahéj

  • + 1 tojás a tetejére
Töltelék:
  • 2 dl baracklekvár
Elkészítés:

  1. A lisztet elkevertem a száraz hozzávalókkal, majd a zsírral elmorzsoltam. 
  2. Végül beledolgoztam a tejfölt és a tojást. 
  3. Alaposan összegyúrtam, majd folpackba csomagolva fél órára hűtőbe tettem.
  4. A tepsit kicsit kivajaztam, majd kiliszteztem.
  5. A tészta 2/3 részét kinyújtottam a tepsi méretéhez igazítva (20x30 cm). Beleigazgattam a tepsibe a tésztát.
  6. Megkentem a baracklekvárral. 
  7. A maradék tésztát vékonyra kinyújtottam és vékony csíkokra vágtam és berácsoztam vele a süteményt.
  8. Megkentem a tetejét felvert tojással.
  9. A sütőt 180 fokra előmelegítettem és alsó felső sütéssel kb 20 perc alatt szép pirosra sütöttem. 
  10. Miután kihűlt felszeleteltem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése