Oldalak

2014. január 4., szombat

Pizza tészta és mártás

Van olyan manapság, aki nem szereti a pizzát legyen az vékony vagy vastag tésztájú?! Szerintem nem sokan. No meg persze ahány ház annyi szokás a tészta elkészítésére. Itt az én változatom is. Mégis én sem mindig ebben a verzióban készítem. Legtöbbször sima búzaliszttel készítem,de ha több időt szánok rá és nagyobb mennyiség készül akkor bizony réteslisztet is teszek bele. Ez inkább vékony tésztás verzió.


Pizzatészta

Hozzávalók:
  • 25 dkg liszt
  • 25 dkg rétesliszt
  • 3 dl víz
  • 1 ek oregáno
  • 3 dkg friss élesztő
  • 1 csapott ek cukor
  • 1 csapott ek só
  • 1 ek olívaolaj
  • 2 dkg zsír
Elkészítés:
  1. A liszteket a fűszerekkel összekevertem. Az élesztőt a cukros langyos vízben felfuttattam. Hozzáadtam a liszthez az olajjal és zsírral együtt.
  2. Összegyúrtam és kb 5-10 percig dagasztottam.
  3. A tálat letakartam és meleg helyen lefedve 1 órát hagytam kelni. 
  4. Utána 4 felé osztottam a tésztát, majd ismét hagytam 30 percet. 
  5. Fogtam aztán egy gombócot sodrófával kicsit nyújtottam rajta, majd kézzel kihúzkodtam, mint a lángost és a tepsibe terítettem.
  6. Megkentem pizza szósszal és megpakoltam sok-sok finomsággal, majd 250 fokos sütőben 10 perc alatt megsütöttem.



Pizzaszósz

Hozzávalók:
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 fej lilahagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 l paradicsomlé
  • 1/2 tk bors
  • 1/2 ek só
  • 2-3 ek cukor
  • 1 ek bazsalikom
  • 1 ek oregánó
  • 1 ek petrezselyem
  • 2 ek olaj
  • 1 ek balzsamecet

Elkészítés:
  1. A hagymákat nagyobb kockákra vágom, kevés olajon megfuttatom. Picit sózom, majd üvegesre párolom.
  2. A paradicsomlével felöntöm, majd az összes fűszert beleteszem.
  3. Fogom a bot mixert és pürésítem.
  4. Hagyom, hogy felforrjon, majd takarékon addig főzöm, amíg alaposan besűrűsödik. Ez lehet 1,5 óra is akár. Közben néha megkeverem.
  5. Még forrón üvegbe töltöm, abban hagyom kihűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése