2014. január 21., kedd

Meglepetés csokoládétorta






Meglepetés csokoládétorta

Hozzávalók:
  • 6 tojás
  • 6 ek cukor
  • 4 ek liszt
  • 2 ek kakaópor
Krém:
  • 4 dl tej
  • 4 ek liszt
  • 1 ek kakaópor
  • 20 dkg vaj
  • 15 dkg cukor
  • 1 ek eperpálinka (elhagyható)
  • 2 ek szamócadzsem vagy málna,áfonya
Tetejére:
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 1 tk méz
  • 1 ek olaj
  • 2 dl tejszínhab
  • kakaópor
Elkészítés:

  1. A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A torta forma vagy tepsi aljába szabott sütőpapírt teszek.
  2. A piskótához a tojásokat szétválasztottam és a fehérjét kemény habbá vertem gépi habverővel.
  3. Beleszórtam apránként a cukrot és tovább habosítottam. Kellőképpen legyen kemény,de szép sima legyen a hab, a cukorszemcsék oldódjanak fel benne. 
  4. Végül a tojások sárgáját is belekevertem egyesével. 
  5. A lisztet és a kakaóport óvatosan kevertem bele .Egyenletesen keveredjen el a liszt és a kakaó. Buborékos, habos legyen a tészta állaga a bele dolgozott levegőtől.
  6. Beleöntöttem a formába a tésztát, elsimítottam.
  7. Mérsékelt hőfokon sütöttem készre kb 30 perc alatt a piskótát.
  8. A lisztet és a kakaót a tejjel csomómentesre kevertem, majd sűrű krémmé főztem. Kihűtöttem. 
  9. A vajat a cukorral habosra kevertem és ízesítettem a pálinkával. 
  10. A kihűlt csoki krémet kanalanként hozzákevertem. 
  11. A piskótát kettőbe vágtam. 
  12. Az első lapot megkentem a dzsemmel, majd a krém 1/3-val.
  13. A következő lapot is. A tetejét és körben is szépen bekentem. 
  14. Az étcsokoládét felolvasztottam gőz felett, majd hozzákevertem a mézet és az olajat. Bevontam vele a tortát. 
  15. Végül bevontam az egészet 2 dl felvert tejszínhabbal és megszórtam kakaóporral.
  16. A lágy tejszínhab alatt ott a ropogós csokoládéréteg,majd ismét puhaság és krémesség. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése