Oldalak

2014. január 19., vasárnap

Lakodalmas pogácsa




Lakodalmas pogácsa

Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 1 ráma
  • 3 dkg élesztő
  • 1,5 tk só
  • 1 kis doboz tejföl
  • 1 dl tej
  • csipet cukor

Tetejére:

  • 1 tojás
  • 15 dkg reszelt sajt


Elkészítés:
  1. A lisztet egy tálba öntöttem, majd hozzáadtam a sót és elmorzsoltam a margarinnal.
  2. A közepébe mélyedést készítettem. Belemorzsoltam az élesztőt.
  3. Meglangyosítottam a tejet és belekevertem a cukrot. Az élesztőre öntöttem és hagytam, hogy az felfusson.
  4. Hozzáadtam a tejfölt, összedolgoztam. 30 perc pihenő.
  5. Kinyújtottam és összehajtogattam, majd 20 perc pihenő. Ezt még kétszer ismételtam.
  6. Kinyújtottam 1,5 cm vastagra. Bevagdostam a tetejét, majd kiszaggattam.
  7. Tepsibe sorakoztattam őket. Felvert tojással megkentem a tetejüket és megszórtam sajttal.
  8. 180 fokos sütőbe tettem és szép pirosra sütöttem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése