Oldalak

2014. január 4., szombat

Karamellás Otelló szelet

Fantasztikus kombinációja az édes karamellnek és a igazán különleges ízvilágú otellónak. A ráadás a ropogós mandula a sütemény tetején.



Karamellás Otelló szelet

Hozzávalók:
  • 5 tojásos sima piskóta
  • 1 nagy fürt Otelló szőlő
Krém:
  • 5 dl tej
  • 6 ek liszt
  • 25 dkg cukor
  • 0,5 dl víz
  • 15 dkg margarin
Tetejére:
  • pirított mandula
Elkészítés:
  1. A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A tepsi aljába szabott sütőpapírt teszek.
  2. A piskótához a tojásokat szétválasztottam és a fehérjét kemény habbá vertem gépi habverővel.
  3. Beleszórtam apránként a cukrot és tovább habosítottam. Kellőképpen legyen kemény, de szép sima legyen a hab, a cukorszemcsék oldódjanak fel benne. 
  4. Végül a tojások sárgáját is belekevertem egyesével. 
  5. A lisztet óvatosan kevertem bele. Egyenletesen keveredjen el a liszt. Buborékos, habos legyen a tészta állaga a bele dolgozott levegőtől.
  6. Beleöntöttem a formába a tésztát, elsimítottam.
  7. Mérsékelt hőfokon sütöttem készre kb. 30 perc alatt a piskótát.
  8. Rácsra borítottam, lehúztam a sütőpapírt és hagytam kihűlni.
  9. A cukrot a vízzel feltettem karamellizálódni.A lisztet a tej felével sűrűre főztem.
  10. Amikor a karamell már elég sötét, felöntöttem a többi tejjel. Óvatosan, mert fröcsöghet, sőt ki is futhat. 
  11. Utána kézi habverővel a krémet is hozzá kevertem, majd hagytam teljesen kihűlni. 
  12. A kihűlt krémet a habosra kevert margarinhoz adagoltam. 
  13. A félbevágott piskótát megkentem az 1/3 részével, majd megpakolom a szőlőszemekkel. Ismét egy kevéske krém. Rátettem a piskóta másik felét, majd a maradék krémmel körbe kentem.
  14. Pirított mandulával és pár szem szőlővel díszítettem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése