2014. január 18., szombat

Gyümölcskenyér




Gyümölcskenyér

Hozzávalók:
  • 15 dkg vaj
  • 15 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • rum
  • 3 tojás
  • csipet só
  • 15 dkg liszt
  • fél csomag sütőpor
  • 15 dkg (dió,mogyoró,mandula, csokikockák,aszalt gyümölcsök ízlés szerint)
  • 5 dkg kandírozott citrusféle
Elkészítés:

  1. A vajat a cukorral habosra kevertem, majd hozzáadtam a tojások sárgáját és a rumot. 
  2. A tojások fehérjét a sóval kemény habbá vertem, majd óvatosan,(hogy a hab ne törjön össze) a vajas masszához kevertem. 
  3. Hozzáadtam a masszához a liszttel elkevert sütőport, majd a diót, csokoládét, mazsolát, aszalt szilvát és kandírozott citrusfélét. 
  4. Kenyérsütőformába simítottam a masszát. 
  5. 180 fokra előmelegített sütőbe tettem. 15 perc után lefedtem alufóliával és így sütöttem 160 fokon 30-35 percig. Aztán ismét levettem a fóliát és még kb 5-10 percig sütöttem. 
  6. Kivettem, kiborítottam és rácson hagytam kihűlni. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése