2014. január 26., vasárnap

Diós-meggyes kelt csiga



Diós-meggyes kelt csiga

Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • csipet só
  • 1 tojás sárgája
  • 1 egész tojás
  • 3 ek cukor
  • 2,5 dkg élesztő
  • 2,5 dl tej
  • 8 dkg olvasztott vaj

    Töltelék:


    • 50 dkg darált dió
    • 5 dkg olvasztott vaj
    • 12 dkg cukor + 1 ek cukor
    • 1 dl víz
    • fél citrom leve
    • 1 marék meggybefőtt
    • kevés fahéj

      Elkészítés:
      1. Az olvasztott vajon kívül mindent a kenyérsütő gépbe tettem és elkezdtem dagasztani. 
      2. Mikor már össze állt a tészta, az első 10 perc után lassan adagolva hozzácsurgattam az olvasztott vajat. Még 10 perc dagasztás. 
      3. Kétszeresére kelesztettem. 
      4. A cukrot a citromos vízzel sziruppá főztem, majd a darált dióra öntöttem és elkevertem. Kevés fahéjjal ízesítettem.
      5. Kinyújtottam a tésztát 3 mm vastagra. Megkentem olvasztott vajjal, majd a töltelékkel és megszórtam meggyel. 
      6. Szorosan feltekertem. 2-3 ujjnyi vastag szeletekre vágtam. 
      7. Egymástól nem túl távol rakosgattam a tepsibe és ismét duplájára kelesztettem. 
      8. A tetejét megszórtam cukorral. 
      9. 180 fokos előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt megsütöttem.


      Nincsenek megjegyzések:

      Megjegyzés küldése