Oldalak

2013. december 3., kedd

Szilvás gombóc


Az egyik legfinomabb szilvás desszert a világon. Bár a készítése nekem sem tartozik a kedvenceim közé, egy évben párszor azért neki lehet veselkedni. Érdemes valami laktató leves után fogyasztani. Egyébként nincs semmi ördöngösség az elkészítésében.


Szilvás gombóc 

Hozzávalók 4 személyre:
Tészta:
  • 50 dkg burgonya
  • kb 20 dkg liszt
  • csipet só
  • 1 tojás
    Töltelék:
    • kimagozott (fagyasztott) szilva
    • cukor
    • fahéj
      Tetejére:
      • zsemlemorzsa
      • vaj vagy olaj
      • porcukor
        Elkészítés:
        1. A krumplit héjastól, sós vízben megfőztem. Utána megpucoltam és összetörtem, majd hagytam kihűlni. 
        2. Összedolgoztam, annyi liszttel amennyit felvesz, de ne legyen túl lágy, jól kezelhető tésztának kell lennie. Én teszek hozzá egy tojást is. Rúddá formázom.
        3. A tésztát én nem nyújtom ki, hanem kb. tojás nagyságú darabokat tépek/vágok, a kezemben kilapítom. Ráteszem a kimagozott és fahéjas cukorral megszórt szilvát. (Én azt szeretem, ha sok benne a gyümölcs.)
        4.  A széleit összecsípem, majd gombócot formázok belőle. Ne maradjanak lyukak és ha lehet minél kevesebb levegő maradjon benne.
        5. A gombócokat lobogó vízbe rakom és addig főzöm, amíg feljönnek a felszínre. 
        6. Közben a zsemlemorzsát kevés zsiradékkal megpirítom és ebbe a morzsába forgatom a kész gombócokat.
        7. Cukorral kikevert tejföllel kínálom.

        Nincsenek megjegyzések:

        Megjegyzés küldése