2013. december 2., hétfő

Sajtos pogácsa



A párom nagymamája szokta készíteni ezt a finom omlós pogácsát. Az egész család imádja,de azt hiszem én vagyok a legnagyobb rajongója. Nálam az omlós tésztájú sajtos, sós sütik a kedvencek.



Sajtos pogácsa

Hozzávalók:
  • 70 dkg liszt
  • 1 margarin
  • 10 dkg zsír
  • 1 élesztő
  • 1 evőkanál só
  • 1 tojás
  • tejföl amennyit felvesz (vagy joghurt)
    Tetejére:
    • 1 tojás
    • 15-20 dkg sajt
      Elkészítés:
      1. A lisztet,a sót, a margarint és a zsírt összemorzsoltam. Utána a tojást és a tejfölt is beledolgoztam . Annyi tejfölt használtam, hogy jól dolgozható tésztát kapjak. Hozzáadtam az élesztőt. NEM KELL FELFUTTATNI!
      2. Alaposan átgyúrtam. Betettem egy tálba, lefedtem fóliával és egy éjszakát a hűtőbe tettem pihenni.
      3. Másnap átgyúrtam, majd kinyújtottam 1 cm vastagra. 
      4. Bekentem felvert tojással, bevagdostam kockásra, majd megszórtam sajttal. 
      5. Kiszaggattam, majd a margarinnal kikent tepsiben tettem.
      6. 160-170 fokos sütőben süssük szép pirosra.

      Nincsenek megjegyzések:

      Megjegyzés küldése