Oldalak

2013. november 30., szombat

Házi húzott rétes


Sokan félnek elkészíteni ezt az igazán finom rétest. Szerintem nem kell tartani tőle, mert ha nem próbálkozunk, akkor sikerélmény sem lesz. Persze az a legjobb, ha valamelyik nagymama tanít meg minket rá, de nagyon jó receptvideók is vannak már a neten, hála bizonyos tv műsoroknak. Sajnos én már nem tudtam a nagymamától megtanulni, pedig sokszor láttam kislányként, ahogy készíti. Így az emlékeimre és az internetre bíztam magam. Az eredmény nagyon finom lett,de még nem tökéletes. Ezen még változtatok!


Házi húzott rétes

Hozzávalók:
  • 60 dkg liszt
  • 1 tojás
  • 1 evőkanál ecet
  • kb. 3 dl sós víz
  • 20 dkg zsír
Töltelék:
  • 5 dl tejföl
  • 50 dkg túró
  • 10 dkg mazsola
  • 50 dkg meggybefőtt
  • 30 dkg búzadara
  • kevés olaj 
  • ízlés szerinti cukor
  • 3 dl víz
  • 10 dkg zsír
    Elkészítés:
    1. A lisztet átszitáltam, majd hozzáadtam a diónyi zsírt, a tojást és az ecetet, majd adagolva a sós vizet. Nem kemény, hanem kissé lágy tésztát dolgoztam ki belőle. Simának, gyűrődés mentesnek kell lennie.2 részre osztottam.
    2. Letakarva pihentettem langyos helyen fél órát.
    3. Fél liter tejfölt ízlés szerinti cukormennyiséggel kikevertem. Túróval összekevertem a mazsolát. Lecsepegtettem a meggybefőttet. 
    4. Elkészítettem a pirított grízt kevés cukorral és olajjal, majd mikor szép barna felöntöttem a vízzel és lefedve állni hagytam.
    5. Felolvasztottam a zsírt. 
    6. Az asztalra terítettem egy terítőt és alaposan beliszteztem. Ennek a közepére tettem a tésztát, amit kézzel már kicsit kinyújtottam és bekentem olvasztott zsírral. Olyan vékonyra húztam, hogy a terítő mintája látszódjon  a tésztán keresztül is. Le is lóghat akár az asztalról, a vastag széleket letépkedtem és félre tettem. Hagytam kicsit szikkadni a tésztát, de ne száradjon meg nagyon.
    7. Beszórtam a túróval, locsoltam rá bőségesen a tejfölből és az olvasztott zsírból. 
    8. A terítő segítségével feltekertem és egy kikent tepsibe tette. 
    9. A másik tésztát is kinyújtottam, majd beszórtam grízzel, a meggyel és meglocsoltam olvasztott zsírral és tejföllel. Feltekertem és  tepsibe tettem.
    10. Bekentem zsírral a külsejét. 160-180 fokos sütőben kb. fél órát sütöttem, míg szép aranyszínű nem lesz. Megszórtam porcukorral és tálaltam.







    4 megjegyzés:

    1. Most nézem, hogy milyen közel laksz hozzám! :-) A rétest nagyon, nagyon szeretem, de sajnos nem tudok sütni igazit. A nagymamám még élt rengeteget sütött Nekünk. A kelt rétesek is nagyon finomak.

      VálaszTörlés
      Válaszok
      1. Nem értem hogy-hogy nem láttam tavaly ezt a bejegyzést. :( A nagymamámnak már nem maradt ideje nekem sem megtanítani a fortélyt, az kevés amire emlékszem a mellette való sertepertélésből. Így próbálkoznom kellett másképp.De még nem lett olyan mint a mamáé.Idővel talán.

        Törlés
      2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

        Törlés
    2. A rétes készítést sajnos nem tudtam már megtanulni a nagymamámtól így próbálkozom. Hátha egyszer hasonló lesz,mint amit ő készített.
      Sajnos csak a szülőfalum van Baranyában,messze vitt az élet onnan.De akkor is földiek vagyunk. :)

      VálaszTörlés